donderdag 7 januari 2010

Volksverlakkerij


Voor oudjaar kocht ik een fles glühwein. Daar drink ik me deze koude dagen langzaam doorheen, want we zaten op oudejaarsavond natuurlijk gewoon aan de bubbels.

In de Tapas-bar van de week had ik zin in een passend Spaans drankje. Sangria, dus.

En....hee...hè?....HUHH???!!!! Het smaakte precies hetzelfde!!!! Wat ??!!!!

Het symbool van de winter blijkt precies hetzelfde te smaken als het symbool van de zomer! Doe snel de thuistest!

En waar het ‘Ijscuypje’ hier in de Pijp nog ‘een ingewikkelde business’ heeft van ijsjes in de zomer en stamppot in de winter, zie ik het al helemaal voor me… Het hele jaar door sta ik met hetzelfde kraampje en precies dezelfde flessen op de Albert Cuyp! Gouwe handel! Slechts een brandertje en een pannetje nodig voor de winter en hoogstens een zonnebril en wat ijsblokjes voor de zomer…‘Chrissies Wein, im schnee und sonnenschein!’

1 opmerking:

Barbalija zei

hahaha:) ook als ik niet wist dat je dit schrijft, zou ik jou stijl herkennen:D