maandag 21 november 2011

Glow in the dark





Soms zijn we in de Randstad zo ontzettend met onszelf bezig, dat we helemaal niet door hebben dat er daarbuiten ook nog wel eens wat leuks te doen is. Wat te denken van het Glow festival in Eindhoven, stad van de verlichting?

Ik was er twee weken geleden, na een gouden tip, en was er redelijk onder de indruk van de werken van de lichtkunstenaars die langs een route door de hele stad hun kunsten vertoonden. Van een 'tunnel of love' met verlichte harten in een fietstunnel, tot projecties op gevels tot een heuse tempel voor het station, rond het standbeeld van meneer Philips himself. Stond overigens ook versteld van de hoeveelheid mensen die met mij tegelijk die route aflegde. Zo dun bevolkt is het helemaal niet, daar in Brabant! Dus....randstedelingen, doe eens gek, Glow festival volgend jaar?

3 opmerkingen:

Wilma zei

Wow

en nee, zeker niet dun bevolkt dat brabant - je zou toch beter moeten weten na al die jaren carnaval (vastenaovond)?!

Chris zei

Ja, maar ik wist niet dat ze ook voor andere dingen dan voor Carnaval de straat op gaan!

Anoniem zei

Zie deze blog nu pas, leuk! Ik was er ook heel even, omdat ik in Eindhoven was voor iets anders. Heb alleen de tempel gezien. Mooi, ja. Volgend jaar wil ik zeker gaan. Heleen R.