donderdag 10 juli 2008

Sylvia

Ik heb een nieuwe liefde. Ze is zo leuk! Iedereen mag het weten, zelfs mijn vriendin. Ik zie haar iedere zaterdag, soms op het terras van Coffee Company, soms gewoon bij mij thuis. Liefst bij een lekkere Cappuccino.

Elke zaterdag koop ik de Volkskrant bij de sigarenboer. Dan check ik even of ‘ze’ er wel bijzit. Als het glanzende Volkskrant Magazine inderdaad verstopt zit tussen de bergen bijlagen, betaal ik snel en spoed mij vol volpret naar bij voorkeur een stoel in de zon. De hele krant met ‘echt & serieus’ nieuws verdwijnt onder de stoel om soms helemaal niet meer gelezen te worden. Ik richt mij volledig op mijn zaterdagse uitje, mijn rustpunt en blader koortsachtig op zoek naar haar….Sylvia. Als het hele Magazine een heerlijke Cappuccino is, dan is zij het laagje cacao op de schuimkraag. Heerlijk en zoet. Qua uiterlijk niet helemaal mijn type, maar qua schrijfstijl des te meer. Sylvia Witteman is de koningin der columns; een zwaar geval van schrijftalent met een flinke dosis humor. En ik ben geloof ik niet de enige verslaafde. Laatst ontstond er op datzelfde terras van de Coffee Company bijna een gevecht om het Magazine; mensen wilden allemaal even de rubriek ‘Van twee kanten’ over relaties lezen. Inderdaad ook zo’n toprubriek.

Was van de week in de AKO. Mijn hart sloeg over. Sylvia is er ook gebundeld! Wat een luxe. Nu zie ik haar niet alleen op zaterdag, maar kan ze doordeweeks lekker mee naar bed!

2 opmerkingen:

Victor Kraak zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Anoniem zei

even opbiechten: ik houd van evelien. die is ook heel leuk. uit de vn. superserieus nieuws. en dan evelien ertussen. een verademing. evelien is zelfs verseried. met kim van kooten als evelien. nu heeft evelien voor mij het hoofd van kim. da's wel raar. evelien komt voort uit het brein van martin bril. houd ik dan van evelien of van martins brein? martin is al een paar weken ziek. dan stond er in de index 'helaas, geen evelien, martin bril is ziek'. afgelopen keer stond er niets. da's niet goed. ik maak me zorgen. om martin en om evelien.