maandag 16 januari 2012

Dankbaar


Ik dacht, ik doe eens aardig en zette mijn, veel te dikke en overbodig geworden, televisie ‘gratis af te halen’ op Marktplaats. Er werd meteen druk gereageerd. De meneer die hem diezelfde avond kon komen halen won.

In plaats van ‘mevrouw, wat een prachtige televisie’ zei hij: ‘waar is de afstandsbediening?’. In plaats van ‘wat aardig van u, weet u zeker dat u er toch niet iets voor wilt hebben?’ zei hij: ‘wat kun je hier slecht parkeren’. In plaats ‘bedankt’ zei hij: ‘kunt u beneden even de deur open houden?’.

Beneden bij de deur hoorde ik mezelf in plaats van ‘dag’ opeens ‘bedankt…… voor het ophalen’ zeggen.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

herkenbaar,
houd de gemiddelde vakantiebeursganger een bord met zalm op toast voor de neus en de eerste opmerking is: 'het is toch wel echte Noorse zalm, he, anders hoef ik niet'

Anoniem zei

Hoi Chris,
Leuk stukje.En een goede daad deze recyclingactie Wel een ludieke manier om verdekt op de foto op internet te komen.Nou ja het is toch niet de bedoeling om mee te draaien in het jetset circuit?
Henny

Chris zei

Goed gezien! Ik ben in beeld! Zag het zelf pas in tweede instantie.